چاپ صفحه

لاستیک‌های درزگیر

لاستیک‌های درزگیر لاستیک‌های درزگیر

اطلاعات پروژه

06 خرداد 1396 نوشته شده توسط مدیر سایت
امتیاز دادن به این مطلب
(0 رای)

لاستیک‌های درزگیر نقش مهمی در عایق بندی صوتی و حرارتی پنجره دارند، انتخاب درست نوع لاستیک از لحاظ انعطاف پذیری، دوام در مقابل عوامل جغرافیایی و ترک برنداشتن از مهمترین عوامل در عایق بندی بالای پنجره می باشد.  

بهترین نوع لاستیک ها به ترتیب کیفیت عبارتند از:


1.  EPDM
2.  TPE یا  TPV
3.  سیلیکون

بدترین نوع لاستیک درزگیر نیز از نوع PVC می باشد که معمولا در مقابل عوامل جوی ترک برداشته و همچنین لنعطاف پذیری خوبی ندارند و بعد از مدتی فشره شدن عملا خاصیت انعطاف پذیری و برگشت پذیری خود را از دست می‌ دهند. راحترین راه شناسایی این نوع لاستیک نیز آتش زدن آن می باشد، معمولا این نوع لاستیک‌ها بوی نایلون سوخته می دهند. در صورتی که پنجره ای از این نوع لاستیک داشت، قطعا از خرید این نوع پنجره خودداری نمایید.

نکته حائز اهمیت در خصوص پروفیل‌هایی هست که لاستیک سرخود دارند و اصطلاحا در وشه ها جوش شده‌اند. بسیار اهمیت دارد که محل جوش خوردگی با کل لاستیک هم سطح باشد و برآمدگی نسبت به طول لاستیک نداشته باشد چرا که این محل، محل درز هوا باد و  نتیجتا از بین رفتن عایق صوتی و حرارتی پنجره شما خواهد شد. در اینجا چند نمونه از جوش‌های نامناسب پنجره به نمایش گذاشته شده است، ملاحظه بفرمایید:

درزگیر های لاستیکی

گوشه تمیزکنی پروفیل

همچنین اتصالات پیچی پروفیل نیز مهم هستند و باید لاستیک‌ها در این محل درست روی هم قرار گرفته باشند، در تصویر زیر نمونه‌ای از از تولید های غلط به نمایش گذاشته شده است، ملاحظه بفرمایید. حق شما خرید محصول با کیفیت هست، پنجره ای که در آن حداقل اصول کیفی رعایت نشده باشد نمی تواند به عنوان یک پنجره عایق از لحاظ صوتی و حرارتی عمل کن، هر توجیحی را نپذیرید، در این کانال تمام آنچه در مورد یک پنجره خوب باید بدانید را آموزش خواهیم داد.

 

تیغچه نامناسب برای تراش پروفیل مولیون لاستیک دار

 

 

22591 بار خوانده شده آخرین ویرایش در شنبه, 06 خرداد 1396 03:30
برای ثبت نظر باید در سایت ثبت نام نمایید

مطالب مشابه